TEKNOLOGI
  • Symmetrical All-Wheel Drive - permanent firehjulsdrift

    Følelsen av full kontroll gir deg trygghet, og Impreza gir deg en trygg følelse bak rattet, takket være teknologien Symmetrical All-Wheel Drive – permanent firehjulsdrift - koblet sammen med den unikt balanserte SUBARU BOXER-motoren. Resultatet er en ypperlig balanse i bilen samt at det gir en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Symmetrical All-Wheel Drive har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

  • Lineartronic automatgir + permanent firehjulsdrift

    Impreza oppnår god respons og høy drivstoffeffektivitet med sin Lineartronic trinnløse automatisk girkasse. Den effektive Lineartronic automatgirkassen er designet for å få mest mulig ut av din SUBARU BOXER motor og Symmetrical AWD. Lineartronic hjelper motoren til å arbeide i det gunstigste turtallsområdet i enhver hastighet, og gir en god balanse mellom utnyttelsen av motorkreftene og god drivstofføkonomi. Lineartronic er utstyrt med Active Torque Split firehjulsdrift som automatisk fordeler drivmomentet mellom for- og bakhjul etter kjøreforholdene.

  • 5- eller 6-trinns manuell girkasse +
    permanent firehjulsdrift med senterdifferensial*

    De manuelle girkassene har direkte og myke girskiftebevegelser og et firehjulsdriftsystem med en midtdifferensial som også har en differensialbrems. Ved hjulspinn vil drivmomentet automatisk fordeles mellom for-og bakaksel. Den 5-trinns manuelle girkassen på 1,6 liters modellene har reduksjonsgir som gir bedret fremkommelighet ved kjøring på dårlige veier, når du klatrer opp bratte bakker eller trekker tung tilhenger.
    * Modellene med manuell girkasse lagerføres ikke i Norge.

  • SUBARU BOXER motor

    Få andre bilmodeller gir den samme kjøregleden som du får i Impreza, og grunnen er den unike teknikken. I Subaru sitt motordesign er sylindrene plassert 180 grader i forhold til hverandre på hver side av veivakselen. Bevegelsen til de motstående stemplene utligner gjensidig bevegelsesenergien, og gir ypperlig rotasjonsbalanse og mindre vibrasjoner i motoren. Et flatere design av motoren gjør at den kan monteres lavere i karosseriet som gir hele bilen et lavt tyngdepunkt og bedre balanse.

  • 2,0-liters SUBARU BOXER

    MAKS.EFFEKT: 110 kW (150 hk DIN) / 6.200 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT: 196 Nm / 4.200 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK: 6,5 l/100 km* (Lineartronic automatgir)
    CO2-UTSLIPP: 149 g/km* (Lineartronic automatgir)

  • 1,6-liters SUBARU BOXER

    MAKS.EFFEKT: 84 kW (114 hk DIN) / 5.600 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT: 150 Nm / 4.000 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK: 1.6i SPORT PREMIUM: 6.1 l/100 km* (Lineartronic automatgir)
    CO2-UTSLIPP: 1.6i Sport PREMIUM: 140 g/km* (Lineartronic automatgir)

  • Økt stabilitet

    Fordi BOXER-motoren er montert lavere i karosseriet enn andre motortyper, er Impreza mer stabil og krenger mindre enn biler med andre motortyper.

  • Pålitelig yteevne

    Motorens flate design gir en innebygget stivhet, og frembringer mindre vibrasjoner enn rekke- og V-motorer.


* Drivstofforbruk og CO2-utslipp i henhold til: EC715/2007-136/2014W.