TEKNOLOGI
  • Symmetrical All-Wheel Drive - permanent firehjulsdrift

    Følelsen av full kontroll gir deg trygghet, og den helt nye Outback gir deg en trygg følelse bak rattet, takket være teknologien Symmetrical All-Wheel Drive – permanent firehjulsdrift - koblet sammen med den unikt balanserte SUBARU BOXER-motoren. Det karakteristiske for Subaru Symmetrical AWD er at alle hovedkomponenter i drivverket som girkassen, mellomakselen og den bakre differensialen ligger i en symmetrisk linje bak BOXER-motoren. Dette gir en ypperlig balanse i bilen samt at det gir en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Symmetrical All-Wheel Drive har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

  • Lineartronic automatisk girkasse

    Den effektive Lineartronic trinnløse automatgirkassen er designet for å få mest mulig ut av din SUBARU BOXER motor og Symmetrical AWD. Lineartronic hjelper motoren i å arbeide i det gunstigste turtallsområdet i enhver kjørehastighet, og gir en god balanse mellom utnyttelsen av motorkreftene og god drivstofføkonomi. Lineartronic girkassen er i utgangspunktet trinnløs, men ved kraftig gasspådrag vil girkassen “gire i trinn” og oppføre seg som en konvensjonell automatgirkasse. Lineartronic er utstyrt med Active Torque Split firehjulsdrift som automatisk fordeler drivmomentet mellom for- og bakhjul etter kjøreforholdene.

  • SUBARU BOXER MOTOR

    Få andre bilmodeller gir den samme kjøregleden som du får i den helt nye Outback, og grunnen er den unike teknikken. I Subaru sitt motordesign er sylindrene plassert 180 grader i forhold til hverandre på hver side av veivakselen. Bevegelsen til de motstående stemplene utligner gjensidig bevegelsesenergien, og gir ypperlig rotasjonsbalanse og mindre vibrasjoner i motoren. Et flatere design av motoren gjør at den kan monteres lavere i karosseriet som gir hele bilen et lavt tyngdepunkt og bedre balanse.

  • 2,0-LITERS SUBARU BOXER DIESEL

    Dieselmotoren i den helt nye Outback er blitt enda mer drivstoffeffektiv, og er et attraktivt alternativ for kunder som ønsker en kraftfull, men allikevel effektiv motor. Med et dreiemoment på hele 350 Nm som er tilstede allerede ved 1.600 o/min., gir den et kraftig pådrag når du ønsker det som mest, ved en forbikjøring eller ved forsering av bratte bakker. Den oppgraderte otoren er blitt enda renere, og tilfredsstiller de nye Euro 6b kravene til utslipp. Dessuten har motoren en rolig gange med få vibrasjoner som gir en behagelig kjøreopplevelse for alle i bilen. Keramiske glødeplugger vil også gi deg en hurtigere start i kaldt vær.

    MAKS. EFFEKT:
    110 kW (150 hk DIN) / 3.600 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT:
    350 Nm / 1.600-2.800 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK*:
    6,1 l/100 km (Lineartronic), 5,6 l/100 km (6-trinns manuell)
    CO₂-UTSLIPP*:
    159 g/km (Lineartronic), 145 g/km (6-trinns manuell)

  • 2,5-LITERS SUBARU BOXER bensin

    En allerede smidig og sterk 2,5-liters bensin-motor, er blitt ytterligere forbedret i den helt nye Outback. Den er blitt litt kraftigere og enda mer drivstoffeffektiv. Dreiemomentet på lave- og middels motorturtall er endret for å gi mer krefter ved akselerasjon etter en stopp. Når dette kombineres med den effektive Lineartronic automatgirkassen, er den helt nye Outback mer drivstoffeffektiv og utslippsvennlig enn tidligere, noe som gjør den snillere mot både lommeboken, og ikke minst miljøet.

    MAKS. EFFEKT:
    129 kW (175 hk DIN) / 5.800 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT:
    235 Nm / 4.000 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK*:
    7,0 l/100 km (Lineartronic) 161 g/km (Lineartronic)
    CO₂-UTSLIPP*:
    161 g/km (Lineartronic)

  • Pålitelig yteevne

    Motorens flate design gir en innebygget stivhet, og frembringer mindre vibrasjoner enn rekke- og V-motorer for god holdbarhet og pålitelig yteevne.

  • Økt stabilitet

    Fordi BOXER-motoren er montert lavere i karosseriet enn andre motortyper, er den helt nye Outback mer stabil og krenger mindre enn biler med andre motortyper.

  • X-MODE

    X-MODE* gir deg full kontroll. Med X-MODE aktivert, endres styringen av motor, girkasse, firehjulsdriften og bremsene for å øke veigrepet på glatt og ulendt underlag. I tillegg blir kjøringen nedover tryggere med Hill Descent Control som hjelper deg å holde konstant hastighet i utforbakke.
    * På modellene med Lineartronic

  • Girhendler på rattet

    Girhendlene er montert på rattet for fingertuppbetjening, og gir deg muligheten til enkelt å velge den girutvekslingen på Lineartronic girkassen som best passer for din kjørestil i øyeblikket. Lineartronic har en manuell funksjon med forhåndsprogrammerte “girtrinn” hvor du selv med girhendlene på rattet kan ta kommandoen. På modellene med bensinmotor er det programmert seks trinn i manuell modus, mens det for modellene med dieselmotor er syv trinn. Dette gir rask respons, og en kvikkere og sportslig kjøreopplevelse.

  • SI-DRIVE

    Avhengig av din kjørestil, kan SUBARU Intelligent Drive (SI-DRIVE)* justere gass og girutveksling for å gi deg kvikk respons og krefter når du ønsker det i nesten enhver kjøresituasjon.
    * På bensinmodellene

  • Sport Sharp Modus

    Når du ønsker en enda mer sportslig kjøreopplevelse, kan du velge Sport Sharp Modus for kvikk respons og akselerasjon. Bruk girhendlene og for enda mer kontroll når du kjører med Sport Sharp Modus.

  • Sport Modus

    Dette er det optimale valget under de fleste kjøreforhold. Den har fleksibel yteevne og har krefter nok når du ferdes på motorveien eller en svingete landevei.

  • Intelligent Modus

    Gir myk levering av motorkreftene, og denne modusen er ideell for daglig kjøring rundt i byen og ved avslappet landeveiskjøring. Den gir høy drivstoffeffektivitet, og god kontroll ved kjøring i regn eller på snødekte veier.


*1 Drivstofforbruk og CO₂-utslipp: I henhold til EC715/2007 - EC136/2014W.