TEKNOLOGI
  • SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE
    PERMANENT FIREHJULSDRIFT

    Følelsen av full kontroll gir deg trygghet, og SUBARU XV gir deg en trygg følelse bak rattet, takket være teknologien Symmetrical All-Wheel Drive – permanent firehjulsdrift - koblet sammen med den unikt balanserte SUBARU BOXER-motoren. Dette gir en ypperlig balanse i bilen samt at det gir en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Symmetrical All-Wheel Drive har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

  • 6-TRINNS MANUELL GIRKASSE + PERMANENT FIREHJULSDRIFT

    Den manuelle girkassen på 2.0D har direkte og myke girskiftebevegelser og et firehjulsdriftsystem med en midtdifferensial som også har en differensialbrems. Ved hjulspinn vil drivmomentet automatisk fordeles mellom for- og bakaksel.

  • LINEARTRONIC + PERMANENT FIREHJULSDRIFT

    SUBARU XV oppnår god respons og høy drivstoffeffektivitet med sin Lineartronic trinnløse automatiske girkasse. Den effektive Lineartronic trinnløse automatgirkassen er designet for å få mest mulig ut av din SUBARU BOXER motor og Symmetrical AWD. Lineartronic hjelper motoren i å arbeide i det gunstigste turtallsområdet i enhver kjørehastighet, og gir en god balanse mellom utnyttelsen av motorkreftene og god drivstofføkonomi. Lineartronic er utstyrt med Active Torque Split firehjulsdrift som automatisk fordeler drivmomentet mellom for- og bakhjul etter kjøreforholdene.

  • SUBARU BOXER MOTOR

    Få andre bilmodeller gir den samme kjøregleden som du får i SUBARU XV, og grunnen er den unike teknikken. I Subaru sitt motordesign er sylindrene plassert 180 grader i forhold til hverandre på hver side av veivakselen. Bevegelsen til de motstående stemplene utligner gjensidig bevegelsesenergien, og gir ypperlig rotasjonsbalanse og mindre vibrasjoner i motoren. Et flatere design av motoren gjør at den kan monteres lavere i karosseriet som gir hele bilen et lavt tyngdepunkt og bedre balanse.

  • 2,0 LITERS SUBARU BOXER DIESEL

    MAKS. EFFEKT: 108 kW (147 hk DIN) / 3.600 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT: 350 Nm / 1.600–2.800 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK*: 5.4 l/100 km
    CO2 UTSLIPP*: 141 g/km

  • 2,0 LITERS SUBARU BOXER

    MAKS. EFFEKT: 110 kW (150 hk DIN) / 6.200 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT: 196 Nm / 4.200 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK*: 6.5 l/100 km (Lineartronic)
    CO2 UTSLIPP*: 151 g/km (Lineartronic)

  • 1,6 LITERS SUBARU BOXER

    MAKS. EFFEKT: 84 kW (114 PS) / 5.600 o/min.
    MAKS. DREIEMOMENT: 150 Nm / 4.000 o/min.

    DRIVSTOFFORBRUK*: 6.3 l/100 km (Lineartronic)
    CO2 EMISSIONS*: 146 g/km (Lineartronic)

  • PÅLITELIG YTEEVNE

    Motorens flate design gir en innebygget stivhet, og frembringer mindre vibrasjoner enn rekke- og V-motorer for god holdbarhet og pålitelig yteevne.

  • ØKT STABILITET

    Fordi BOXER-motoren er montert lavere i karosseriet enn andre motortyper, er SUBARU XV mer stabil og krenger mindre enn biler med andre motortyper.


* Drivstofforbruk og CO2 utslipp: i henhold til EC715/2007-136/2014W.