Outback

Alltid Symmetrisk Firehjulsdrift

Uansett vær- og kjøreforhold

SUBARU BOXER Engine

Få andre bilmodeller gir den samme kjøregleden som du får i Outback, og grunnen er den unike teknologien. I Subaru sitt motordesign er sylindrene plassert 180 grader i forhold til hverandre på hver side av veivakselen. Bevegelsen til de motstående stemplene

utligner gjensidig bevegelsesenergien, og gir ypperlig rotasjonsbalanse og mindre vibrasjoner i motoren. Et flatere design av motoren gjør at den kan monteres lavere i karosseriet som gir hele bilen et lavt tyngdepunkt og bedre balanse. Dette gir deg en optimal kjøreglede.

2.5-LITERS SUBARU BOXER BENSIN

2.5-LITERS SUBARU BOXER BENSIN

  • Max output 129 kW (175 hk DIN) / 5.800 o/min.
  • Max torque 235 Nm / 4.000 o/min.
  • Drivstofforbruk* 7,0 lit. / 100 km
  • CO2 Utslipp*161 g/km

2.0-LITERS SUBARU BOXER DIESEL

2.0-LITERS SUBARU BOXER DIESEL

  • Max output 110 kW (150 hk DIN) / 3.600 0/min
  • Max torque 350 NM / 1.600 - 2.800 0/min.
  • Drivstofforbruk* 6,1 lit. / 100 km
  • CO2 Utslipp* 159 g/km

* Klikk her for å se bemerkning

*Drivstofforbruk CO2 utslipp: I henhold til ECE-R101-01.

Pålitelig Yteevne

Motorens flate design gir en innebygget stivhet, og frembringer mindre vibrasjoner enn rekke- og V-motorer for god holdbarhet og pålitelig yteevne.

Økt Stabilitet

Fordi BOXER-motoren er montert lavere i karosseriet enn andre motor typer, er Outback mer stabil og krenger mindre enn biler med andre motortyper.

Permanent Symmetrisk Firehjulsdrift - Symmetrical All-Wheel Drive

Følelsen av full kontroll gir deg trygghet, og Outback gir deg en trygg følelse bak rattet, takket være teknologien permanent symmetrisk firehjulsdrift - Symmetrical All - Wheel Drive - koblet sammen med den unikt balanserte SUBARU BOXER-motoren. Det karakteristiske for Subaru sitt permanente symmetriske firehjulsdriftssystem er at alle hovedkomponenter i drivverket som girkassen, mellomakselen og

den bakre differensialen ligger i en symmetrisk linje bak BOXER-motoren. Dette gir en ypperlig balanse i bilen samt at det gir en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Det permanente symmetriske firehjulsdriftssystemet har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og over fører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

Lineartronic Automatgirkasse

Lineartronic

Den effektive Lineartronic trinnløse automatgirkassen er designet for å få mest mulig ut av din SUBARU BOXER-motor og det permanente symmetriske firehjulsdriftssystemet. Lineartronic hjelper motoren i å arbeide i det gunstigste turtallsområdet i enhver kjørehastighet, og gir en god balanse mellom utnyttelsen av motorkreftene og god drivstofføkonomi. Lineartronic girkassen er i utgangspunktet trinnløs, men ved kraftig gasspådrag vil girkassen “gire i trinn” og oppføre seg som en konvensjonell automatgirkasse. Lineartronic er utstyrt med Active Torque Split firehjulsdrift som automatisk fordeler drivmomentet mellom for- og bakhjul etter kjøreforholdene.

Grihendler på Rattet

Girhendlene er montert på rattet for fingertuppbetjening, og gir deg muligheten til enkelt å velge den girutvekslingen på Lineartronic girkassen som best passer for din kjørestil i øyeblikket. Lineartronic har en manuell funksjon med forhåndsprogrammerte “gir trinn” hvor du selv med girhendlene på rattet kan ta kommandoen. På modellene med bensinmotor er det programmert seks trinn i manuell modus, mens det for modellene med dieselmotor er syv trinn. Dette gir rask respons, og en kvikkere og sportslig kjøreopplevelse.

X-Mode

X-MODE gir ekstra god fremkommelighet når du trenger det. Med X-MODE aktivert, endres styringen av motor, girkasse, firehjulsdriften og bremsene. Dette for å øke veigrepet på glatt og ulendt underlag.

I tillegg blir kjøringen nedover enda tryggere med Hill Descent Control som hjelper deg å holde konstant hastighet i nedoverbakke. Det te gir deg god kontroll.

SI-DRIVE

Avhengig av din kjørestil, kan SUBARU Intelligent Drive (SI -DRIVE) justere gass og girutveksling for å gi deg kvikk respons og krefter når du ønsker det i nesten enhver kjøresituasjon.

Sport Modus

Sport Modus

Dette er det optimale valget under de fleste kjøreforhold. Den har fleksibel yteevne og har krefter nok når du ferdes på motorveien eller en svingete landevei.

Intelligent Modus

Intelligent Modus

Gir myk levering av motorkreftene, og denne modusen er ideell for daglig kjøring rundt i byen og ved avslappet landeveiskjøring. Den gir høy drivstoffeffektivitet, og god kontroll ved kjøring i regn eller på snødekte veier.