SUBARU XV

Overlegen på fremkommelighet

Permanent symmetrisk firehjulsdrift

Permanent Symmetrisk Firehjulsdrift

Symmetrical All-Wheel Drive

Følelsen av full kontroll gir deg trygghet, og SUBARU XV gir deg en trygg følelse bak rattet, takket være teknologien permanent symmetrisk firehjuldrift - Symmetrical All - Wheel Drive koblet sammen med den unikt balanserte SUBARU BOXER-motoren. Dette gir en ypperlig balanse i bilen samt

at det gir en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Symmetrical All-Wheel Drive har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

Lineartronic + Permanent Symmetrisk Firehjulsdrift

SUBARU XV oppnår god respons og høy drivstoffeffektivitet med sinLineartronic trinnløse automatiske girkasse. Den effektive Lineartronic trinnløse automatgirkassen er designet for å få mest mulig ut av din SUBARU BOXER motor og det permanente symmetriske firehjulsdriftsystemet . Lineartronic hjelper motoren i å arbeide i det gunstigste turtallsområdet i enhver kjørehastighet, og gir en god balanse mellom utnyttelsen av motorkreftene og god drivstofføkonomi. Lineartronic er utstyrt med Active Torque Split firehjulsdrift som automatisk fordeler drivmomentet mellom for- og bakhjul etter kjøreforholdene.

6-Trinns Manuell Girkasse + Permanent Symmetrisk Firehjulsdrift

Den manuelle girkassen på 2.0D har direkte og myke girskiftebevegelser og et firehjulsdriftsystem med en midtdifferensial som også har en differensialbrems. Ved hjulspinn vil drivmomentet automatisk fordeles mellom for- og bakaksel.

SUBARU BOXER Motor

Få andre bilmodeller gir den samme kjøregleden som du får i SUBARU XV, og grunnen er den unike teknologien. I Subaru sitt motordesign er sylindrene plassert 180 grader i forhold til hverandre på hver side av veivakselen. Bevegelsen til de motstående stemplene utligner gjensidig bevegelsesenergien, og gir

ypperlig rotasjonsbalanse og mindre vibrasjoner i motoren. Et flatere design av motoren gjør at den kan monteres lavere i karosseriet som gir hele bilen et lavt tyngdepunkt og bedre balanse.

2,0 LITERS SUBARU BOXER

2,0 LITERS SUBARU BOXER

  • Maks. effekt 110 kW (150 hk DIN) / 6.200 o/min
  • Maks. dreiemoment 196 Nm / 4.200 o/min
  • Drivstofforbruk *6.5 liter/100 km
  • CO2 utslipp *151 gram/km

1,6 LITERS SUBARU BOXER

1,6 LITERS SUBARU BOXER

  • Maks. effekt 84 kW (114 hk DIN) / 5.600 o/min
  • Maks. dreiemoment 150 Nm / 4.000 o/min
  • Drivstofforbruk *6.3 liter/100 km
  • CO2 utslipp *146 gram/km

2,0 LITERS SUBARU BOXER DIESEL

2,0 LITERS SUBARU BOXER DIESEL

  • Maks. effekt 108 kW (147 hk) / 3,600 o/m
  • Maks. dreiemoment 350 Nm 350 / 1,600 - 2,800 o/m
  • Drivstofforbruk kombinert*5.4 liter /100 km
  • CO2 utslipp*141 gram / km

* Klikk her for å se bemerkning

* Drivstofforbruk og CO2 utslipp i henhold til EC715/2007-136/2014W.

Pålitelig Yteevne

Motorens flate design gir en innebygget stivhet, og frembringer mindre vibrasjoner enn rekke- og V-motorer for god holdbarhet og pålitelig yteevne.

Økt stabilitet

Fordi BOXER-motoren er montert lavere i karosseriet enn andre motortyper, er SUBARU XV mer stabil og krenger mindre enn biler med andre motortyper.